Lover of life, singer of songs



Den 23 november 1991 gick Freddie Mercury ut med ett pressmeddelande: "Efter det enorma spekulerandet i pressen de senaste två veckorna, bekräftar jag med dessa ord att jag blivit positivt testad för HIV och har aids. Jag kände att det var bäst att hålla denna information privat, till idag, för att skydda privatlivet av människorna omkring mig. Nu är dock stunden kommen för mina vänner och fans runtom i världen att få veta sanningen och jag hoppas att alla vill förena sig med mig, mina läkare och alla runt om i världen som kämpar mot denna fruktansvärda sjukdom."

Ett drygt dygn efter uttalandet var han borta. Den 24 november 1991 gick en legend inom rockmusiken bort, endast 45 år gammal. Jag beundrar honom så otroligt mycket. Han hade världens vackraste röst och var så musikalisk, och han gjorde det han älskade ända in i det sista: skapade musik. Han var så svårt sjuk mot slutet och bara kunde spela in ett par sekunder i taget till en musikvideo. Han ville spela in så många låtar som möjligt medan han fortfarande kunde. På Queen's sista platta, Made in Heaven, spelades sången in först så att resten av bandet kunde avsluta den senare. Freddie ville ju att bandet skulle fortsätta spela efter hans död också.

Rest in peace Freddie Mercury. Och tack för all underbar musik du gjorde. ♥


Kommentarer
alice

Fy tusan så snyggt och bra skrivet!!!



2011-11-24 @ 15:47:46
URL: http://alicelinnea.blogspot.com
Rockalicious - Rock'n'Roll Lifestyle

Vackert skrivet, rip Freddy!

2011-11-24 @ 15:52:39
URL: http://sprillansny.blogg.se/
alice

Ja shit, glassen får man INTE glömma! XD <3

2011-11-26 @ 15:08:24
URL: http://alicelinnea.blogspot.com

Write something!

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

URL:

There is no way back from here...

Trackback