Número 22: Sån där skit som jag inte tycker om.


Dag 22 - Det här upprör mig

Rättvisa är viktigt. Jag tycker inte om att människor behandlas orättvist på grund av vilket land de kommer ifrån, vilket kön de har eller vilken hudfärg/religion/sexuell läggning de har. Det är så onödigt att folk krigar mot varandra eftersom de t.ex har olika religioner. Istället för att skjuta ihjäl varandra tycker jag att man istället kan försöka lära av varandra och försöka förstå andras sätt att se på saken.

Jag blir upprörd när människor blir illa behandlade. Det är hemskt med mord, våldtäkter, misshandel osv. Det är också synd om djur som far illa. Miljöförstöring tycker jag inte heller om. Hjälp till att ta hand om jorden och dess invånare, det vinner vi alla på.

Kommentarer

Write something!

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

URL:

There is no way back from here...

Trackback