Número cinco: Do you know what's worth fighting for? When it's not worth dying for?


Dag 5 - Vad är kärlek?

Vad är kärlek? Bra fråga. Man kan känna kärlek till en familjemedlem, en kompis eller någon kille/tjej som man vill vara mer än en kompis med. Men man kan ju också älska ett intresse, en idol osv. Hur kommer det sig att man bara älskar vissa personer? Kan man inbilla sig att man älskar någon?
Är det möjligt att älska en annan människa trots att man bara känt varandra i ett par veckor? Jag tror det. Eller rättare sagt: jag vet det. Tyvärr så kan människorna du älskar också skada dig så otroligt mycket. Det är som om du ger bort en bit av dig själv till dem. En bit av dig som de kan förstöra, krossa, mosa, men du älskar dem så mycket, och de stunder ni tillbringar tillsammans är värda den risken. Den du älskar kan skada dig omedvetet, genom handlingar eller bara genom att ni är ifrån varandra. Men visst är det värt det? För när ni är tillsammans mår du så bra, allting är fantastiskt då.

Kärleken till t.ex ett intresse är en helt annan sak. För min del är det kärleken till musiken. Det kan inte skada mig på något vis. När jag sjunger eller när jag sitter med en gitarr i handen mår jag bra. När jag lyssnar på rockmusik faller varenda pusselbit på plats och jag känner mig hel. Utan musik mår jag dåligt, det är som syre för mig.

Det är svårt att säga exakt vad kärlek är.

Kommentarer

Write something!

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

URL:

There is no way back from here...

Trackback