Lista.

10 saker jag tycker om:
Chokladglass. Med chokladbitar i.
Att luta sig mot en killes bröstkorg och lyssna på hjärtat som slår.
Livemusik.
Fika med bästaste kompisarna i flera timmar.
Krypa ner i en helt nybäddad säng iklädd min skönaste pyjamas.
Spela gitarr tills fingrarna gör ont.
Svart nagellack.
Doften av blöt asfalt efter en regnskur en varm vår/sommardag.
Kramar.
Att ha på mig strumpbyxor. Jag är snygg i strumpbyxor. ;)
Lyssna på glada punkrockiga låtar med Ramones och bli jättepepp och sprallig.

9 saker jag tycker mindre om:
Människor som är falska och oärliga. Är hellre ensam än omger mig med sådana.
Pluggstress.
När kedjan på cykeln hoppar. Galet irriterande!
Folk som dissar ens musikstil/favoritband och i stort sett aldrig hört en låt.
Att bråka.
Mensvärk.
Försenade bussar.
Broccoli.
Såkallade "vänner" som sviker trots att man har gått igenom/offrat mycket för dem.

8 bloggar jag läser:
Idawe
Murder Lipstick
Alice Linnea
Pelles personliga
Adam Gallagher
Flora
Coffeeworld
Baktokig

7 saker jag vill göra i framtiden:
Resa!
Flytta till Lund eller Göteborg och plugga. Eller kanske Storbritannien eller Spanien?
Bo i en hyfsat stor, ljus lägenhet med en balkong som har utsikt över havet/något vattendrag.
Spela musik. Vill aldrig sluta.
Bli bättre på att baka glutenfritt.
Äga en Fender Jaguar.
Gifta mig med en lång, musikalisk kille med halvlångt blont hår och havsblå ögon.
6 böcker jag tycker om:
Var är Alaska? av John Green.
Heaver Than Heaven: The biography of Kurt Cobain av Charles R. Cross.
Punkindustriell Hårdrockare av Louise Halvardsson.
Nick & Norah's Oändliga Låtlista av Rachel Cohn och David Levithan
Starcrossed: Helena av Josephine Angelini
Fallen Ängel av Becca Fitzpatrick

5 saker jag är rädd för:
Mörker.
Att förlora någon närstående.
Att blir underkänd.
Att inte ha några möjligheter.
Sånt som gör ont, typ kärlek.

4 ord som beskriver mig:
Rocker
Flummig
Rastlös
Utåtriktad

3 saker jag ser fram emot:
Åka till Berlin med mina humanister i april.
Påsklov.
Sommarlov.

2 snygga killar:
Kurt Cobain (såklart).
Billie Joe Armstrong.

1 bra låt:
Tar den jag lyssnar på just nu: Paradise City med Guns N' Roses

(Bilder från Google.)


Kommentarer
pelle

Åh, jag gillar verkligen listan av bloggare du läser. Host, host! ;D



Och på tal om det, du har hängt med djävulskt länge ju? Imponerande!

2012-03-16 @ 09:41:58
URL: http://pellespersonliga.se

Write something!

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

URL:

There is no way back from here...

Trackback