Music and shit.

Vad lyssnar du på just nu?
Pennyroyal Tea (MTV Unplugged) med Nirvana.

Nämn en låt som gör dig ledsen.
Dumb, Nirvana. Den känns så sorgsen.

Vilken är världens mest störiga låt?
Oj. Svårt att välja en med tanke på all skit som finns. Eh, Baby med Justin Bieber kanske?

Favoritband/artist, of all time?
Här vill jag helst skriva sju band, är det okej? Nirvana, Green Day, Aerosmith, Foo Fighters, Paramore, Queen och Anberlin.

Band/artist du nyligen upptäckt?
Har inte hittat så mycket ny musik den senaste tiden, men jag har kommit fram till att Muse inte är så hemska i alla fall och någon låt hamnade faktiskt i Spotifylistan.

Bästa kvinnliga röst?
Hayley Williams är grym!

Bästa manliga röst?
Vackraste/bästa rösten, av alla män (och kvinnor faktiskt) tillhörde Freddie Mercury.

Vilken musikstil lyssnar du mest på?
Punkrock, hårdrock, bluesrock, grunge... Vissa band räknas nog som alternativ rock också.

Vad lyssnar du på när du vill bli glad?
Glada punkrocklåtar med Green Day brukar funka bra. :)

Vad lyssnar du på när du vill lugna ner dig?
Rockballader, oftast.

Senaste konserten?
Hur stor konsert snackar vi om? Senaste var nog Dead By April, med skolan. Det var skitdåligt och astråkigt.

Vem eller vilka lyssnar du mest på just nu?
Om ni inte har märkt det i bloggen, så lyssnar jag väldigtväldigtväldigt mycket på Foo Fighters just nu.

Mest hatade bandet/artisten?
Jag klarar verkligen inte av Pink. Eller Håkan Hellström. Eller Robyn. Eller Eric Saade. Takida. Justin Bieber. Tror att ni har förstått nu.

Låt som får dig att tänka?
Det finns så många låtar som får mig att tänka... Det skulle inte få plats att skriva här. Kan vi ta det en annan dag?

Band du anser att resten av världen borde älska lika mycket som du..?
Alla mina favoritband såklart :)

Fräckaste musikvideon?
Heart Shaped Box med...... wait for it...........Nirvana!!! Den är så konstig och skruvad, nästan lite läskig också.

Kan du spela något instrument?
Gitarr. Fast jag har mycket kvar att lära mig. Men det gör att jag automatiskt kan spela lite bas också :P

Har du någonsin deltagit i en moshpit?
Nope.

Är du medlem i ett band?
Har varit. Två gånger till och med, på sju månader.

Har du någonsin dejtat en musiker?
Inte än ;) 

Önskar du att du vore musiker?
Skulle vara jättekul att jobba med musik på något sätt. Jag tycker att det är härligt att uppträda och så där, men jag vill inte ha den där kändisdelen av det hela. Men man kan ju ha ett band på fritiden.

Bästa tjejbandet?
The Runaways och Joan Jett and the blackhearts är de enda jag lyssnar på.

Senaste låt du hörde på radio/cd etc.
På radio vet jag inte, men jag är 99,99999% säker på att det var något dåligt. På CD var det något med Foo Fighters, har för mig att det var Dear Rosemary.

Vad tycker du om klassisk musik?
Bättre än mycket annat, men jag lyssnar i stort sett aldrig på klassiskt.

Vad tycker du om countrymusik?
Usch.

Vad tycker du om death metal?
Lite för mycket för min smak.

Senaste STORA bandet du såg live?
Green Day för lite drygt ett år sen.

Lyssnar du på musik på främmande språk?
Nej. English is the shit.

Om du var ett instrument, vad skulle du vara?
Kurt Cobains underbara Fender såklart. 

Lyssnar du på radio?
Det händer (dock inte frivilligt). Kanske står på i köket eller bilen men det slutar oftast med att jag och pappa blir så trötta på skiten att vi stänger av den.

Gillar du MTV?
Nej, det är så tråkigt.

Har du träffat någon känd musiker?
Nej.

Vilken låt beskriver dina känslor just nu?
Oj. Jag vet inte.

Låt som beskriver ditt liv?
Hm. Svårt. I don't really know, jag får fundera på det.

Kan du namnet på alla bandmedlemmar du lyssnar på just nu?
Billie Joe Armstrong, Mike Dirnt och Tré Cool (fast han heter egentligen Frank Nånting).

Vilken känd musiker skulle du gifta dig med om du fick chansen?
Kurt Cobain!!! Eller Billie Joe Armstrong. :D

Favoritfilmsoundtrack?
The Runaways kanske. Brukar mest tycka om någon låt och inte hela soundtracket.

Vad lyssnar dina föräldrar på?
Pappa gillar väl lite olika stilar, men han lyssnar mest på rock. Queen är hans absoluta favoritband, och han lyssnar också på Foo Fighters, Green Day, Metallica, AC/DC, Aerosmith osv så vi har ganska många gemensamma band vi gillar. :) Mamma däremot... Hon äger Absolute Greatest med Queen, vilket hon får pluspoäng för, men annars lyssnar hon mycket på typ Madonna och ... partymusik från 80-talet. Och en massa dålig skit som brukar spelas på radio. Haha xD

Vad lyssnar du på precis NU?
Favorite Son med Green Day.

Använder du bandtröjor?
Nästan alla mina t-shirts har bandtryck, så ja det gör jag.

Är du en groupie?
Nej, det tycker jag inte :P

Kommentarer
Ida we

Kul att få läsa! Men du, Baby med Bieber, varför tänkte jag inte på den... hatar verkligen den låten haha. Och Takida gillar jag inte heller, såg dem förra året på Rox FM festival (varför jag ens var där kan man ju fråga sig) och... de ... sög. Väntat. Förstår inte vad alla ser i dem.

Och The Runaways håller jag med om att det har rätt skönt soundtrack. Hade glömt den filmen... xD

2011-07-02 @ 14:35:44
URL: http://idawe.blogg.se/
Jennifer

Hej!

Nu har jag en tävling på bloggen där du kan vinna en VALFRI HÅRPRODUKT från ForHair! Där kan du välja mellan tusentals hårprodukter som bland annat plattångar, hårförlängningar och hårfärger. Låter det inte underbart?! Gå in på www.submit.blogg.se för mer information.



Om du tror att du inte har någon chans att vinna - bli av med den tanken eftersom DU KAN bli den lyckliga vinnaren!

2011-07-04 @ 21:37:23
URL: http://submit.blogg.se/

Write something!

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

URL:

There is no way back from here...

Trackback