Books.


Fyra grymt bra böcker som jag verkligen tycker att ni ska läsa!

Var är Alaska? liknar inte någon bok jag har läst förut. Trots att den handlar om High School, kompisar, kärlek osv, så är den väldigt annorlunda, och väldigt bra.
Punkindustriell hårdrockare med attityd handlar om att hitta sig själv, att vara rebellisk och bryta sig loss. (tack Alice, för att du hittade den här boken!)
Ibland bara måste man. Har du homofobi så kanske du inte borde läsa den här boken. Den handlar om de vanliga tonårsproblemen som vänner, kärlek och skolan, men huvudpersonen är en homosexuell kille. Jag kan inte påstå att den kändes konstig att läsa, den var skitbra!
I taket lyser stjärnorna är också en lite annorlunda bok, som rör mycket frågor kring livet (det gjorde även Var är Alaska?). Jag vill väldigt gärna se filmen, för jag gillar verkligen boken.

Kommentarer
Alice

Kul att du skrev ett inlägg om det! :D :*

2010-09-04 @ 22:23:11
Ellie

Alice: Kan vi inte se I taket lyser stjärnorna när vi har filmkväll någon gång? :)

2010-09-05 @ 10:12:31
URL: http://rockthisway.blogg.se/
Alice

Sure! XP

2010-09-05 @ 14:18:04

Write something!

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

URL:

There is no way back from here...

Trackback