Número siete: You're my best friend

Dag 7 - Min bästa vän

Jag och Emma har gått i samma klass sen vi var 6 år. Vi träffades för 9,5 år sedan, och det är väl ungefär så länge vi har varit kompisar. Ibland har vi nästan tröttnat lite på varandra, det har inte funnits så många andra att umgås med, och vi blev trötta på att alla tog för givet att vi var bästisar. Men allting funkar bra nu. :)

Emma är så rolig. I ena stunden kan hon vara så himla ordningsam och skötsam, och i nästa är hon helt galen och flummig. Vi är ganska olika varandra. Vi lyssnar inte på samma musik (oftast i alla fall), vi har helt olika klädstilar och fritidsintressen. Däremot så tycker vi om samma filmer och böcker, och dessutom har vi en stor svaghet för glass och annat gott som innehåller socker. En av våra favoritsysselsättningar är att sitta på ett café i flera timmar och bara flumma. Eftersom vi alltid träffas i skolan så träffas vi inte så mycket på fritiden, man hinner knappt med det pga plugg och fritidsaktiviteter.

Det som är så härligt med Emma är att vi kan hitta på helt spontana grejer att göra. T.ex idag sprang vi ut och hade snöbollskrig innan sista lektionen. En gång sa jag på skämt att vi skulle kidnappa vår polare Alice och Emma bara: "JA! Det gör vi!" Så vi kidnappade Alice och tog med henne på en cykeltur för att köpa jordgubbar och äta glass.

Jag hoppas att jag och Emma fortsätter att hålla kontakten sen, eftersom vi kanske inte ens kommer att gå på samma gymnasium. Det kommer att kännas konstigt till en början, med tanke på att vi alltid har gått i samma klass. Men det löser sig på något vis. Denna söta, snälla, knäppa tjej kan inte stå ut med att vara i från mig under en längre period. :D

PS. Alice, du är också min bästa vän! ♥

Kommentarer
alice

Vilket klockrent inlägg bruden! :D <3 Jag älskar superwoman-bilden!!

2010-12-13 @ 23:20:37
emma

du är verkligen underbar vet du.......

kul att läsa så mycket bra om sig själv ;D



Kram <3

2010-12-30 @ 18:43:52
Ellie

Emma: Jag är mycket medveten om att jag är underbar... Kram!!! <3

2010-12-31 @ 10:38:57
URL: http://rockthisway.blogg.se/

Write something!

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

URL:

There is no way back from here...

Trackback